Scandinavian Resorts

Høy tilgjengelighet og lokal tilstedeværelse var viktige faktorer for Högfjällshotellet

13 restauranter og barer, i tillegg til de mange fasilitetene på anlegget, gjør Sälens Högfjällshotell til en moderne klassiker i de svenske fjellene. ``Högis``-restaurantene ønsker å tilby gjestene en rask service og fakturering. Dette krever en effektiv betalingsløsning fra en leverandør som alltid er tilgjengelig. Trivec tok utfordringen på strak arm.

Högfjällshotellet i Sälen

Högfjällshotellet, som på folkemunne blir kalt «Högis», er et klassisk reisemål i de svenske fjellkjedene. Det mer enn bare de snødekte bakkene rundt hotellet som appellerer til gjestene. «Högis» ble etablert i 1930-årene og har forblitt kjernen av Sälen skiområde. En imponerende prestasjon, med tanke på at Sälen er et av de mest populære turistmålene i Norden. Hotellet har vokst siden 30-tallet og er i dag et moderne feriested med innretninger som kino, spa og store konferanse- og eventfasiliteter. Den tradisjonsrike hotellkjeden har også et stort utvalg av restauranter og barer. I dag har de 13 utsalgssteder med ulike konsepter; alt fra burgere til mer formelle restauranter på hotellet.

En pålitelig, tilpasset kassaløsning.

For å administrere den store kjeden så effektivt som mulig, trenger Högfjällshotellet en pålitelig og fremtidssikker kassaløsning. Siden 2015, har Trivecs kassaløsning blitt brukt i restauranter, barer og andre utsalgssteder på senteret. Et annet Sälen-senter som også har fått denne kassainstallasjonen, er Gammelgården.  Högfjällshotellets hovedmotivasjon for å bytte til et nytt kassa- og faktureringssystem, var at de trengte en løsning med en pålitelig leverandør og en lokal tilstedeværelse.

Den viktigste faktoren var at Trivec viste ekte interesse og et engasjement rundt å få kassaløsningen til å fungere for oss. Nå har vi et system som er tilpasset våre behov, sier Thommy Backner, administrerende direktør i Scandinavian Resorts, Högfjällshotellets driftsselskap.

Scandinavian Resorts har selvsagt også funksjonelle og tekniske krav. Dette gjelder for eksempel produktivitet og brukervennlighet. Det viktigste er likevel at systemet fungerer hvor og når det trengs mest — på utsalgsstedet og når kunden skal betale.

Integrasjoner med hotelladministrasjon og økonomisystemer

Trivecs utfordring var å kombinere alle de forskjellige kravene til Högfjällshotellet i kun én plattform. Ifølge personalet, har det vært et vellykket prosjekt. De poengterer at tilleggsfunksjonen som kontorstøttesystem, er en bonus som gir en god oversikt over forretningsvirksomheten. Kassaløsningen måtte også være kompatibel og kunne integreres med andre essensielle IT-funksjoner. Det var spesielt viktig med en planleggingsfunksjon og et økonomiprogram, som begge har blitt implementert i systemet.

Brukervennlig Kassaløsning

Scandinavian Resorts vil ha en brukervennlig kassaløsning som gjerne også effektiviserer hotelldriften. Trådløse bestillings- og betalingsterminaler blir stadig bedre, mens skjermene blir mer brukervennlige. Högfjällshotellet har for eksempel installert kjøkkenskjermer som viser bestillinger og erstatter vanlige papirkvitteringer.

Likevel, er det ikke bare teknologien som er viktig. For en sesongbasert virksomhet som «Högis», er det viktigere at kassaløsningen er enkel å bruke og rask å lære seg. Om vinteren har Scandinavian Resorts en restaurantstab på 160. Mange av disse er nyansatte som trenger å komme seg i gang raskt. Personalet blir dessuten ofte overført mellom avdelinger med forskjellige kasseapparater.

Lokal kundesupport gir trygghet

I høysesongen er Högfjällshotellet i drift nesten hele døgnet. Dette krever ikke bare effektive systemer. Det betyr også at man er avhengig av en leverandør som reagerer raskt når de blir kontaktet. Trivecs bidrag til dette inkluderer kundesupport hele døgnet. I tillegg gir de opplæring til de ansatte, slik at de kan administrere endringer via systemet. De kan for eksempel legge til eller fjerne ting på restaurantmenyen.

Vi føler oss trygge med Trivec. De er veldig tilgjengelige, noe vi savnet tidligere. Det er alltid noen som svarer når vi ringer, og vi får den hjelpen vi trenger for å løse problemene våre, sier Thommy Backner.

Om Scandinavian Resorts

Scandinavian Resorts driver Sälens Högfjällshotell («Högis») som ble etablert i 1937. De driver også Gammelgården Hotell & Restaurang, som har aner helt tilbake til 1600-tallet. Feriestedet er en hel verden av opplevelser med blant annet 13 restauranter og barer, kino, spa, treningsstudio, skiutleie, sportsbutikk, portvakt og konferansefasiliteter med plass til 800 gjester. Over 30 store eventer blir holdt årlig på «Högis». Til sammen har Scandinavian Resorts 1800 gjestesenger på Sälens Högfjällshotell, ferieleiligheter og Gammelgården Hotell & Restaurang.

Kontakt os

Når du har fylt ut dine opplysninger vil du bli kontaktet av en av våre dyktige eksperter, som forteller mer om våre produkter og viser hvordan de fungerer i praksis.